Food & beverages

29 oktober 2017 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Nu we hier zo'n 3 weken hebben rondgekeken kunnen we bevestigen dat de beelden kloppen. Veel, heel veel Amerikanen hebben ernstig overgewicht. Sommige zijn zelfs zo dik dat ik het naar vind om er naar te kijken.

Uit eigen ervaringen weten we nu ook wat de oorzaak is. Alle porties eten en drinken, van ontbijt tot diner en van koffie tot frisdrank zijn (minstens) 2x zo groot als wij in Nederland gewend zijn. En dan heb ik het nog niet over de toegevoegde suiker. Blijf dan maar eens binnen de grenzen van de toegestane BMI.

Misschien zijn jullie nu benieuwd hoe wij er straks uitzien als we terugkomen? Dat zal meevallen, want we zijn ons steeds meer gaan beperken tot 2 maaltijden per dag, terwijl we daarnaast de nodige kilometers liepen.

Het wil overigens niet zeggen dat we de aanbevolen hoeveelheden groente en fruit naar binnen hebben gekregen. Ik verheug me op spinazie, bieten, rode kool, andijvie, bloemkool, broccoli .......

1. Piet van Esch:
    29 oktober 2017
    In Amerika is dus alles groot. Bijzonder dat ze zoveel eten. De foto's zijn indrukwekkend. Heel iets anders dan bij ons. Dat wordt straks een grote overgang als je weer thuis bent. Veel plezier de komende dagen.
  2. Janneke:
    29 oktober 2017
    Dat wordt het inderdaad. Alles zo klein en krap. En om over het weer nog maar te zwijgen. Wij hebben grote temperatuurverschillen gehad, maar eigenlijk altijd een blauwe hemel.
    Maar tot gauw.
  3. Rudy:
    29 oktober 2017
    Naargens beter as thoes........; dat besef heb ik altijd als ik ergens op vakantie ben geweest! Ben net terug van een weekje Zuid-Limburg! Alleen al die akelig grote kerken daar!
    Goede reis verder en goede reis terug!