Stress

25 oktober 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vakantie wordt vaak gebruikt om aan de stress van het dagelijks leven te ontsnappen. Kalme dagen zonder verplichtingen of verwachtingen waaraan voldaan moet worden.

Maar in de vakantie is niet alles relaxt. Hierbij een overzicht van mijn stressvolle momenten tot nu toe:

1. Het vinden van de ingang van ons hotel in Las Vegas.

Het is natuurlijk geweldig om in een hotel op de strip van Las Vegas te slapen. Probleem is dan wel dat je ook in het hart van de drukte moet rijden, en dat daar heel veel hotels zitten. Natuurlijk kwam het goed, maar ik had wel even tijd nodig om bij te komen.

2. De achtbaan in hotel New York New York

Sinds ik vele jaren geleden met Tristan in mijn eerste achtbaan in Disneyland Parijs stapte, weet ik dat ik het durf. Toch zorgt ieder volgend ritje weer voor klamme handjes. De looping viel mee, de kurketrekker was heftig.

3. De million dollar highway.

Om onze vriendin Lisa in Durango af te zetten, lag deze zeer spectaculaire route door de bergen van Colorado voor de hand. Het weerbericht was gunstig: geen sneeuw. Daarom was het wel even schrikken toen we onderweg omhoog een besneeuwde auto tegenkwamen en op de hielen werden gezeten door een sneeuwschuiver. Het ging langzaam, maar goed. Ik vond het achteraf wel jammer dat ik me vooral op de gele middenstreep heb geconcentreerd en de besneeuwde bomen, toppen en diepten nauwelijks heb gezien. Aan de andere kant weet ik nu ook, dat ik liever rijd, dan gereden wordt.

4. Een afdaling te paard in Bryce Canyon

Het leek een prima idee om Bryce Canyon niet alleen te voet, of met de auto, maar ook vanaf de rug van een paard te verkennen. We hadden tenslotte alle drie de nodige rij ervaring.

Toch zonk al heel kort na vertrek van de Coral de moed ons - letterlijk - in de schoenen. De afdaling was steil en de afgronden diep. Een verkeerde stap van het paard zou genoeg zijn om de vakantie - en niet alleen dat - te laten eindigen. Ieder van ons dacht in dat eerste half uur - bleek achteraf - hetzelfde: waarom wilde ik dit zo graag? Dit is niet leuk. En toch.. achteraf. Het was huiveringwekkend, en geweldig.

Valt best mee, toch?

1. Piet van Esch:
    25 oktober 2017
    Het valt inderdaad best mee. Hoort ook een beetje bij het ontdekken van een onbekende wereld. Spanning en ontspanning, een leuke combinatie.
  2. Marije Godeke:
    25 oktober 2017
    Achteraf kijk je er met veel plezier op terug en viel de stress best mee! Lekker genieten.
  3. Johan Steensma:
    25 oktober 2017
    I've tried yoga, but i find stress less boring.
  4. Rudy:
    25 oktober 2017
    Gezonde vakantiespanning hoort er bij!
    Als het tenminste geen continue stress geeft, is af en toe wat stress juist goed: je blijft alert en je houdt je lichaam en geest scherp! Als je naar de VS gaat en een prachtige tour maakt is gezonde spanning onontkoombaar! Wandelen door Drenthe levert meestal minder stress op en is daarom minder spannend! Denk ik😄!
  5. Hans:
    29 oktober 2017
    Herkenbaar, en jullie hebben veel stukken gedaan, wellicht met wat stess, die wij volgend jaar op de planning hebben staan! Ondertussen is hier het paardrijden maar vast geschrapt, brrrrr....
  6. Janneke:
    29 oktober 2017
    Niet schrappen, gewoon doen. Na het eerste half uur begint het te wennen.
    Misschien de ogen dicht doen bij de afgronden. Dat doen de paarden ook.