Everything you always wanted to know...

5 oktober 2017

Lange tijd heb ik er naar toe geleefd en veel heb ik er over gepraat. En nu is het bijna zover: over 2 dagen vliegen we naar San Francisco.

In de afgelopen periode heb ik nagedacht over de opzet van mijn blog. Gezien het koppeltje volgers voel ik wel enige druk. Om regelmatig te posten én om een beetje interessante berichten te leveren.

Het gaat een themablog worden. Dat lijkt me leuker om te schrijven en om te lezen. Een aantal mogelijke thema's heb ik al verzonnen: Amerikaanse kleding, het voedsel, wat merken wij van president Trump en natuurlijk Indianen.

Maar het kan zijn dat mijn lezers ook zo hun vragen hebben. Dus grijp je kans en stuur ons op onderzoek uit. Zet je verzoek in de reacties onder dit blog.Misschien lees je binnenkort wat je altijd al had willen weten.

De eerste "opdracht" is binnen: binnenkort meer over het verschil tussen arm en rijk.

1. Lydia:
    5 oktober 2017
    Een hele fijne vakantie. Geniet ervan! Ik kijk uit naar jullie verhalen.
  2. Hans:
    5 oktober 2017
    Leuk janneke! Ben benieuwd naar je ervaringen. Thema’s kunnen zijn: hoe ervaar je het nationalisme en de trots van de amerikanen op hun eigen land, omgang met duurzaamheid (trump wil van parijs af), het eten, de eetgewoontes, obesitas, de indrukwekkendheid van de natuur...

Zo maar wat onderwerpen waar wij tijdens onze reis in augustus veel over gesproken hebben en nieuwsgierig zijn naar jullie indrukken.

Vast een hele goede reis

Ps: ik ben nu ‘de 19de vrouw’ aan het lezen; fraai en spannend boek over de geschiedenis van mormonen en polygamie. Ook mooi thema. Ben benieuwd of je daar nog iets van mee krijgt
  3. Janneke:
    5 oktober 2017
    Wat grappig. Dat boek ken ik ook. Misschien is godsdienst ook een onderwerp.
  4. Rudy:
    Hallo Janneke,
    Het is nogal wat, waarmee je jezelf opzadelt: opdrachten vanuit je volgers!! De belangrijkste thema's zijn al genoemd. Toch voeg ik er nog twee aan toe:
    Amerika is/was een verzamelstaat van immigranten: Ieren, Polen, Groningers, Mexicanen enz enz. Ben benieuwd welke familienamen je daar allemaal tegenkomt!
    Tja, Amerika, het land van vrijheid en kapitalisme met heel veel tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen op allerlei gebied, bv op het gebied van de gezondheidszorg! Obamacare en hoe zit dat op ons vakgebied: huisvesting!
    Maar vooral: geniet van jullie vrijheid en natuur en cultuur! Een mooie reis!
  5. Berthina:
    5 oktober 2017
    Geniet vooral van elkaar, lieve Janneke en Juliet, big Sis en coole Juul. Ik vind het erg leuk om je te volgen én je schrijft erg boeiend én leuk, maar je 'moet' niets, hoor!! Geniet van je avontuur en héél veel plezier samen😘!!
  6. Tristan:
    6 oktober 2017
    Geinspireerd door jullie reis ben ik de laatste tijd wat aan het lezen geweest over geologie, en dan met name in de VS. Misschien niet een geweldig thema voor een blog, maar ik zie de geologisch getinte foto's graag tegemoet! Veel plezier mam & zusje, ik denk aan jullie zondag :D
  7. Jan Looden:
    6 oktober 2017
    Maak het jezelf niet zo moeilijk: geniet gewoon van de reis.
  8. Caroline:
    6 oktober 2017
    Er zijn ook reizigers die maar drie keer (in een half jaar) een kort verhaaltje op een blog zetten. Het lijkt mij jammer om een druk te voelen om de blog tijdens je reis te moeten vullen.
    Janneke, Juliet, een hele fijne reis gewenst!!
  9. Janneke:
    Hoi Iedereen,

Dank voor de goede wensen. We gaan er zeker van genieten. En geen zorg. Ik voel geen druk. Ik schrijf als ik er zin in heb.
  10. Johan Steensma:
    7 oktober 2017
    Hallo Janneke,

Voor mij is een blog iets nieuws.
    Of toch niet. Eigenlijk is films maken van mijn vakantiereizen ook een soort blog. Er is echter geen interactie met geïnteresseerden tijdens de reis.
    Door filmen ga ik beter kijken en observeren, maar ik probeer te voorkomen dat het filmen mijn vakantie overneemt. Uiteindelijk is de film maar een klein onderdeel van de reis. Ik leg regelmatig de camera neer om te genieten van het moment. Dat zijn uiteindelijk ook de mooiste momenten.
    Laat het blog niet je vakantie bepalen, maar daar ben je ook al voor gewaarschuwd door andere volgers. Ik begrijp uit je reactie dat we daar niet bang voor hoeven te zijn.
    Dat gezegd hebbende, ben ik wel zeer benieuwd naar jou verhalen in dit reislog.

Ik heb geen opdracht voor je. Of toch wel. Ik zou graag jou mening over Amerika, gebaseerd op 4 weken, in één zin willen horen.
    Mooi dat ik deel mag uitmaken van je groep volgers.
    Ik wens jou een Juliet een hele fijne vakantie.

PS: Ben benieuwd of je een nog een nazaat van Sitting Bull tegenkomt.
  11. Marije Godeke:
    9 oktober 2017
    Geniet van jullie tijd samen en al het moois dat jullie gaan zien!